ریابکوف: آمریکا از بحران اوکراین نفع می‌برد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ریابکوف: آمریکا از بحران اوکراین نفع می‌برد

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا از مناقشه اوکراین به ویژه ارسال تسلیحات نظامی از کشور‌های اروپایی به کی یف، بیشترین بهره را می‌برد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 30
کد خبر: ۱۷۰۹۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، سرگئی ریابکوف گفت: بسیار روشن است که آمریکا نه فقط فرمانده اصلی بحران اوکراین بلکه همچنین ذینفع اصلی این بحران است.

 

وی خاطر نشان کرد: واشنگتن اوکراین را محل آزمایش تولیدات صنایع نظامی خود می‌داند که در آن انواع سامانه‌های تسلیحاتی و روش‌های استفاده از آن‌ها از جمله سامانه‌های مدرن دوربرد برای مقاومت در برابر سلاح‌های روسی آزمایش می‌شود.

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه فاش کرد که با خروج تجهیزات نظامی از اروپا و ارسال آن‌ها به اوکراین، انتظار می‌رود که واشنگتن قرارداد‌های جدیدی به ارزش میلیارد‌ها دلار را برای خرید محصولات نظامی آمریکایی به اروپایی‌ها تحمیل کند.

 

ریابکوف افزود: این بازی تمسخر آمیز سرانجام بد وناخوشایندی را برای دست اندرکاران آن به دنبال خواهد داشت.

 

این در حالی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت: اقدام کشور‌های غربی در ارسال تسلیحات به اوکراین نشان دهنده دخالت مستقیم و فزاینده آن‌ها در این درگیری است.

 

آلمان پس از اینکه بار‌ها از جانب برخی از متحدان اتحادیه اروپایی خود و سازمان ناتو برای ارسال تانک‌ها به اوکراین تحت فشار قرار گرفت در نهایت روز چهارشنبه متعهد شد که ۱۴ تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین بفرستد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده